کد خبر: ۱۰۵۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰ 02 August 2022

 

تابناک/گیلان معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، با اشاره به نجات بیش از ۳۰۰ نفر در سواحل گیلان توسط ناجیان غریق از ابتدای تابستان تاکنون، عنوان کرد: اگر ناجیان نبودند با شرایط بدی مواجه می شدیم.

حسین مصطفی پور در حاشیه بازدید از طرح های سالم های دریا در سواحل شهرستان لنگرود در گفت وگو با تابناک گیلان، با بیان اینکه شاهد افزایش حداقل ۳۰ درصدی ورود مسافران به استان گیلان هستیم، اظهار کرد: بعد از دو سال کرونایی انتظار افزایش مسافران را داشتیم.

وی با بیان اینکه اولویت استان برای حضور مسافران در سواحل حفظ جان آنهاست، افزود: تمهیدات لازم اندیشیده شده تا فردی در سواحل گیلان غرق نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، حضور ناجیان غریق را لازمه طرح های سالم سازی دانست و تصریح کرد: متاسفانه با مطالبات سنواتی ناجیان غریق استان مواجه بودیم و طی دو سال گذشته حق الزحمه دریافت نکرده بودند و لذا شاهد کاهش انگیزه آنان در این حرفه بودیم.

مصطفی پور، با بیان اینکه تا قبل از امسال بخشی از مطالبات ناجیان غریق را پرداخت کردیم و مابقی پرداخت می شود، گفت: همچنین در نظر داریم حق و حقوق امسال ناجیان غریق سر موعد پرداخت شود.

وی از تخصیص اعتبار استانی دو میلیارد تومانی جهت پرداخت مطالبات خبر داد و بیان کرد: از این اعتبار برای پرداخت حقوق تیر امسال استفاده خواهیم کرد. پیگیر منابع از محل اعتبارات ملی جهت پرداخت مابقی مطالبات نیز هستیم.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ ناجی در ۳۴ طرح سالم سازی سواحل استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در کنار ناجیان غریق، مراقبین ساحل نیز اقدام به اعلام هشدار به مسافران برای پرهیز از حضور در نقاط خطرآفرین ساحل می کنند.

وی با اشاره به نجات بیش از ۳۰۰ نفر در سواحل گیلان توسط ناجیان غریق از ابتدای تابستان تاکنون، عنوان کرد: اگر ناجیان نبودند با شرایط بدی مواجه می شدیم.

 

مصطفی پور، با بیان اینکه ساماندهی سواحل برای رئیس جمهور و وزیر کشور دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: با توجه به آزادسازی حریم ساحل، بهره برداری فرهنگی از سواحل در کنار نجات غریق دنبال می شود

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار